Regulamin

blank
blank
Jeżeli chce Pani/Pan skorzystać z usług świadczonych w Nasz Krąg Centrum Psychoterapii, proszę zapoznać się z treścią tego dokumentu.
 
Jeżeli w dokumencie piszemy:
“my” – oznacza to Ołenę MacAra prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Nasz Krąg Centrum Psychoterapii Ołena MacAra, adres: ul. Egejską 17 m. 72, 02-764 Warszawa, NIP: 5422962853, REGON 146266495
“Terapeuta” – oznacza to każdego specjalistę, który świadczy usługi w Nasz Krąg Centrum Psychoterapii
“Pani/Pan” lub “Klient/Pacjent” – oznacza to każdą osobę, która korzysta z usług świadczonych w Nasz Krąg Centrum Psychoterapii
 
Może się Pani/Pan z nami skontaktować:
    • mailowo: biuro@naszkrag.pl
    • telefonicznie: 504 320 505
 
Niektórych słów i sformułowań używamy w konkretnym znaczeniu (np. Centrum). Piszemy je wielką literą i wyjaśniamy w słowniku, który znajduje się na końcu tego dokumentu.
 
Akceptując Regulamin wyraża Pani/Pan zgodę, abyśmy przetwarzali (czyli przede wszystkim przechowywali) te informacje dotyczące Pani/Pana zdrowia, które nam Pani/Pan przekaże. Zgodnie z prawem informacją o stanie zdrowia jest już sam fakt zapisania się na konsultację psychologiczną lub psychoterapię, więc  zgoda jest niezbędna w celu zarezerwowania spotkania. Wszystkie informacje, jakie nam Pani/Pan przekaże, będziemy przetwarzać w niezbędnym zakresie, z poszanowaniem obowiązujących przepisów dotyczących ochrony danych osobowych i tajemnicy zawodowej. W szczególności nie będziemy ich, bez wyraźnej podstawy prawnej, przekazywać dalej ani wykorzystywać w innych celach niż świadczenie usług na Pani/Pana rzecz.  Wszystkie informacje na temat przetwarzania Pani/Pana danych osobowych znajdują się w naszej Polityce Prywatności.
 
I. Jakie usługi świadczymy?
    1. Świadczymy usługi w gabinetach znajdujących się pod adresem: ul. Egejska 17 m. 72, 02 – 764 Warszawa. Wyjątkowo, możemy świadczyć usługi w formie zdalnej (online). Jest to możliwe tylko w przypadku, gdy dany Terapeuta pracuje w takiej formie i po dokonaniu indywidualnych ustaleń.
    2. Szczegółowe informacje dotyczące poszczególnych usług, takie jak cena i czas trwania, dostępne są na Stronie oraz w Centrum.
 
II. Jak można się umówić na spotkanie?
    3. Jeśli chce się Pani/Pan umówić na spotkanie, musi Pani/Pan mieć ukończone 18 (osiemnaście) lat – świadczymy usługi wyłącznie na rzecz osób pełnoletnich.
    4. Może się Pani/Pan umówić na spotkanie:
        a) mailowo: biuro@naszkrag.pl
        b) telefonicznie: 504 320 505
        c) za pośrednictwem kalendarza dostępnego na Stronie,
        d) osobiście w Centrum.
    5. Jeżeli chce się Pani/Pan umówić:
        a) osobiście, telefonicznie lub mailowo – szczegóły spotkania ustalimy podczas rozmowy/wymiany korespondencji,
        b) za pośrednictwem kalendarza – postępuj zgodnie z instrukcjami, które wyświetlają się w procesie rezerwacji spotkania.
    6. Potwierdzenie rezerwacji otrzyma Pani/Pan mailowo lub SMSem. W momencie, kiedy dostanie Pani/Pan tę wiadomość, zostanie zawarta między nami umowa, dotycząca świadczenia określonej usługi. Umowę zawieramy w języku polskim, zgodnie z przepisami polskiego prawa.
    7. Umowa dotyczy pierwszego spotkania, a jeżeli zdecydujemy, że będziemy kontynuować współpracę – także kolejnych spotkań. Na treść Umowy składa się ten dokument (Regulamin), ewentualnie także dodatkowe ustalenia z Terapeutą (pisemne, mailowe lub ustne), np. kontrakt terapeutyczny.
    8. Wszystkie usługi świadczymy odpłatnie i co do zasady wymagamy płatności przed spotkaniem. Jeżeli opłata nie wpłynie na nasze konto najpóźniej 48 godzin przed umówionym terminem spotkania,uznamy, że spotkanie zostało odwołane. W wyjątkowych sytuacjach możemy ustalić inne zasady płatności. Jeżeli płatność z góry nie będzie wymagana, konieczne jest uregulowanie całej należnej kwoty zaraz po spotkaniu.
    9. Możemy zmieniać ceny usług. Jeżeli będzie Pani/Pan korzystać z regularnego cyklu spotkań, poinformujemy o zmianie cen z wyprzedzeniem. Jeżeli Pani/Pan nie zaakceptuje nowych cen, może Pani/Pan zakończyć terapię, po wcześniejszym omówieniu tego z Terapeutą.
III. W jaki sposób świadczymy usługi?
    12. Usługa będzie co do zasady świadczona przez Terapeutę, którego wskaże Pani/Pan podczas rezerwacji pierwszego spotkania. Jeżeli podczas tego spotkania Terapeuta uzna, że inny specjalista z naszego Centrum będzie dla Pani/Pana bardziej odpowiedni, może Panią/Pana do niego przekierować.
    13. Jeżeli spotkanie odbywa się stacjonarnie, przed pierwszym spotkaniem poprosimy o wypełnienie karty informacyjnej.
    14. W przypadku spotkania online poprosimy o wypełnienie karty informacyjnej i odesłanie skanu mailowo najpóźniej na 24 godziny przed umówionym terminem.
    15. Nawet jeżeli skutecznie umówi się Pani/Pan na spotkanie, możemy odmówić świadczenia usługi, w przypadku, gdy:
        a) będziemy przypuszczać, że świadczenie usługi może zagrażać zdrowiu lub życiu Klienta/Pacjenta lub innych osób,
        b) świadczenie usługi naruszałoby obowiązujące przepisy prawa, zasady etyki lub prawa osób trzecich,
        c) będziemy przypuszczać, że Klient/Pacjent jest niepełnoletni lub niepoczytalny, a w jego imieniu nie będzie występować opiekun prawny,
        d) będziemy przypuszczać, że Klient/Pacjent jest pod wpływem substancji psychoaktywnych lub alkoholu,
        e) Klient/Pacjent będzie agresywny lub będzie naruszać nasze dobra osobiste,
        f) Klient/Pacjent nie ureguluje należnych płatności,
        g) zgłaszany problem będzie wykraczał poza zakres świadczonych przez nas usług.
    16. Jeżeli odmówimy świadczenia usługi w sytuacjach wskazanych powyżej, będzie to równoznaczne z rozwiązaniem Umowy w trybie natychmiastowym.
    17. Jesteśmy zobowiązani do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji uzyskanych od Pani/Pana w związku ze świadczonymi usługami, w szczególności informacji o stanie zdrowia. Działamy w tym zakresie zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami etyki. Możemy odstąpić od obowiązku zachowania tajemnicy zawodowej tylko w przypadkach przewidzianych w obowiązujących przepisach, w szczególności, jeżeli sąd zwolni nas lub Terapeutę z obowiązku zachowania tajemnicy lub jeżeli zagrożone będzie życie lub zdrowie Klienta/Pacjenta lub innych osób – w takiej sytuacji możemy poinformować odpowiednie służby (np. policję, pogotowie ratunkowe)
    18. Może Pani/Pan poprosić nas o wydanie zaświadczenia dotyczącego odbytych spotkań. W zaświadczeniu mogą się znaleźć informacje dotyczące tego w jakim przedziale czasowym, z jaką częstotliwością i z jakich usług korzystał dany Klient/Pacjent oraz jaki był ich koszt. Jeżeli spotkanie dotyczy pary, o zaświadczenie może poprosić każdy uczestnik – wówczas w zaświadczeniu znajdą się tylko informacje dotyczące tej osoby. Zaświadczenia są płatne, zgodnie z cennikiem.
    19. Terapeuci poddają swoją pracę superwizji w celu podnoszenia kwalifikacji zawodowych. W ramach superwizji mogą omawiać konkretne sytuacje z superwizorem lub innym specjalistą. Nie ujawniają przy tym żadnych informacji, które mogą umożliwić zidentyfikowanie konkretnego Klienta/Pacjenta. W związku z superwizją sesje mogą być nagrywane (video lub audio). Terapeuta omówi z Panią/Panem kwestię nagrań i poprosi o wyrażenie zgody. Sprzęt do nagrywania jest zabezpieczony hasłem i nikt oprócz Terapeuty nie ma do niego dostępu. Jeśli Pani/Pan nie wyraża zgody na nagrywanie sesji, proszę to omówić z Terapeutą
    20. Proszę pamiętać, że:
        a) Klient/Pacjent przekazuje Terapeucie tylko te informacje, które jest gotów przekazać,
        b) podczas świadczenia usług Terapeutaa przedstawia swoją indywidualną interpretację sytuacji Klienta/Pacjenta, stworzoną na podstawie przekazanych mu informacji,
        a) naszym zadaniem jest udzielenie pomocy, ale nie ponosimy odpowiedzialności za decyzje podejmowane przez Klienta/Pacjenta,
        b) nie możemy dać gwarancji odniesienia oczekiwanego przez Klienta/Pacjenta rezultatu – osiągnięcie pożądanych efektów terapii zależy w znacznym stopniu od zaangażowania Klienta/Pacjenta,
        c) inicjatywa i chęć współpracy Klienta/Pacjenta są kluczowe dla skuteczności podejmowanego procesu terapeutycznego,
        d) jedną z konsekwencji procesu terapeutycznego może być czasowe pogorszenie samopoczucia psychicznego Klienta/Pacjenta, pojawienie się smutku,  zniechęcenia, apatii.
    2. Terapeuta ma prawo przekierować Klienta/Pacjenta do innego specjalisty, jeżeli uzna taką zasadność, kierując się swoją najlepszą wiedzą w zakresie swoich kompetencji oraz informacjami uzyskanymi od Klienta/Pacjenta na konsultacji.
    3. Terapeuta może przekierować Klienta/Pacjenta do innego specjalisty również w przypadku braku dogodnych dla Klienta/Pacjenta terminów do stałego procesu.
Jakie dodatkowe zasady obowiązują w przypadku świadczenia usług online?
    5. W przypadku spotkania online musi Pani/Pan posiadać:
        b) komputer, tablet, telefon lub inne urządzenie wyposażone w kamerę internetową i mikrofon,
        c) szybkie łącze internetowe – minimum 512kb/s (wysyłanie i pobieranie),
        d) dostęp do zaktualizowanej wersji komunikatora,
        e) aktywne konto poczty e-mail.
    6. W celu odbycia spotkania online korzystamy z komunikatorów zewnętrznych dostawców usług (np. Skype, Google Meet, Zoom). Dostawcy usług mają swoje regulaminy i zasady przetwarzania danych osobowych, których musimy przestrzegać. Przed spotkaniem należy zapoznać się z tymi dokumentami.
    7. Przed spotkaniem ustalimy, z którego komunikatora będziemy korzystać. Jeżeli nastąpi nagła przerwa na łączach internetowych, naszą drugą opcją kontaktu jest telefon (rozmowa głosowa, SMS).
    8. Kilka minut przed ustalonym terminem spotkania należy przygotować sobie odpowiednie warunki i zaczekać na nawiązanie połączenia przez Terapeutę.
    9. W celu zapewnienia bezpieczeństwa spotkań online, zarówno Pani/Pan, jak i my, jesteśmy zobowiązani do:
        b) korzystania wyłącznie z komputerów, na których zainstalowany jest aktualny legalny system operacyjny, oprogramowanie antywirusowe oraz najnowsza wersja komunikatora, z którego korzystamy,
        c) korzystania wyłącznie z zabezpieczonych połączeń internetowych,
        d) ustawienia bezpiecznego hasła do komputera oraz do komunikatorów,
        e) zabezpieczenia sprzętu oraz haseł przed dostępem osób trzecich,
        f) zabezpieczenia danych znajdujących się na komputerze oraz na serwerach platform internetowych lub tych portalach, na których umieszczone zostają materiały po sesji przed dostępem osób trzecich; w szczególności ma to zastosowanie do zapisów rozmowy tekstowej chat oraz notatek przesłanych mailem.
    10. W trakcie trwania spotkania online w pomieszczeniu, w którym prowadzone jest spotkanie nie mogą przebywać osoby trzecie. Udział innych osób w sesji dopuszczalny jest wyłącznie w uzasadnionych przypadkach i tylko jeżeli zostanie to wcześniej ustalone.
    11. Nie ponosimy odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie, z którego korzysta Klient/Pacjenta, a które uniemożliwiają Klientowi/Pacjentowi prawidłowe korzystanie z konsultacji online. Jeżeli nie uda nam się odbyć spotkania z przyczyn technicznych leżących po Pani/Pana stronie, nie przysługują Ci jakiekolwiek roszczenia, w tym w szczególności roszczenie zwrotu uiszczonej płatności.
 
IV. Jak można odwołać spotkanie?
    32. Regularność spotkań jest bardzo ważna z punktu widzenia efektywności terapii.
    33. Jeśli z jakichś przyczyn nie może Pani/Pan pojawić się na spotkaniu, należy nas o tym niezwłocznie poinformować (najpóźniej 48 godzin przed jego terminem). Spotkanie można odwołać telefonicznie lub korzystając z udostępnionego systemu.
    34. Jeżeli odwoła Pani/Pan spotkanie ze wskazanym wyprzedzeniem, może Pani/Pan poprosić nas mailowo o zwrot dokonanej płatności. W mailu proszę wskazać numer konta do zwrotu.
    35. Jeżeli Terapeuta ma umówione spotkanie, przygotowuje się do niego, rezerwuje też swój czas, miejsce itp. Za swoją pracę otrzymuje od nas wynagrodzenie. Jeżeli nie odwoła Pani/Pan spotkania ze wskazanym wyprzedzeniem, a o ustalonej godzinie nie pojawi się Pani/Pan w gabinecie lub nie połączy się z Terapeutą online (w zależności od rodzaju spotkania), nie mamy już możliwości umówienia innej osoby. W takim przypadku ponosimy  takie same koszty, jak przy spotkaniu, które się faktycznie odbywa. Jeżeli więc nie odwoła Pani/Pan spotkania najpóźniej 48 godzin przed jego terminem, będzie Pani/Pan zobowiązany do pokrycia jego kosztów w pełnej wysokości.
    36. Jeżeli spotkanie nie odbędzie się z przyczyn leżących wyłącznie po naszej stronie, możemy  zaproponować inny termin. Jeżeli nie uda nam się ustalić dogodnego terminu, zwrócimy Pani/Panu dokonaną płatność.
V. Jakie można odstąpić od zawartej Umowy?
    37. Jeżeli jest Pani/Pan Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta przysługuje Pani/Panu prawo do odstąpienia od umowy uregulowane w Ustawie o prawach konsumenta. W takim przypadku stosujemy następujące zasady:
        a) może Pani/Pan zrezygnować z usługi w terminie 14 (czternastu) dni od dnia zawarcia umowy (z wyjątkiem sytuacji, o której przeczytasz poniżej w pkt. d) poniżej),
        b) o swojej decyzji o rezygnacji należy nas poinformować przesyłając jednoznaczne oświadczenie (np. „rezygnuję z wizyty”) – oświadczenie można przesłać mailem, nie trzeba uzasadniać swojej decyzji,
        c) zwrócimy Pani/Panu wszystkie otrzymane od Pani/Pana płatności niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym dostaniemy oświadczenie o rezygnacji; zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Panią/Pana użyte w pierwotnej transakcji,
        d) prawo odstąpienia nie przysługuje, jeżeli wykonamy usługę za wyraźną zgodą Klienta/Pacjenta, który w procesie rezerwacji został poinformowany, że po wykonaniu usługi utraci prawo odstąpienia; jeśli rozpoczęto wykonywanie usługi przed upływem terminu z pkt. a), prawo odstąpienia nie przysługuje w zakresie, w jakim umowę wykonano.
VI. Jakie są nasze obowiązki wynikające z zawartej Umowy?
    38. Jesteśmy zobowiązani do świadczenia usług zgodnie z Umową. Zakres naszej odpowiedzialności wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności z postanowień Kodeksu Cywilnego.
    39. Jeżeli stwierdzi Pani/Pan, że nie wywiązaliśmy się z Umowy, może Pani/Pan złożyć reklamację (np. mailowo). Reklamację rozpatrzymy w ciągu 14 dni od dnia jej otrzymania.
    40. W przypadku, gdy postępowanie reklamacyjne nie przyniesie oczekiwanego przez Panią/Pana rezultatu, może Pani/Pan skorzystać z:
        a) mediacji prowadzonej przez właściwy miejscowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej,
        b) pomocy właściwego miejscowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej,
        c) bezpłatnej pomocy miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów – w zależności od miejsca Twojego zamieszkania,
        d) internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
 
VII. Jakie są zasady korzystania ze Strony?
    41. Aby korzystać ze Strony musi Pani/Pan posiadać dostęp do internetu oraz sprzętu i oprogramowania pozwalającego na przeglądanie stron internetowych.
    42. Nie można korzystać ze Strony w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub tym dokumentem.
    43. Za pośrednictwem Strony świadczymy nieodpłatnie następujące usługi:
        a) formularz kontaktowy,
        b) możliwość zarezerwowania terminu wizyty przez kalendarz.
    44. Za każdym razem, kiedy korzystasz z którejkolwiek ze wskazanych powyżej usług, zawieramy umowę dotyczącą świadczenia tej usługi.
    45. Możemy wypowiedzieć umowę dotyczącą usług świadczonych nieodpłatnie, wskazanych powyżej, ze skutkiem natychmiastowym, jeżeli będzie Pani/Pan naruszać postanowienia Regulaminu i pomimo dodatkowego wezwanie nie zaprzestanie Pani/Pan naruszeń. W innych przypadkach możemy wypowiedzieć taką umowę dotyczącą z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia.
    46. Jeżeli chce Pani/Pan zarezerwować usługę za pośrednictwem kalendarza dostępnego na Stronie, proszę postępować zgodnie z wyświetlanymi instrukcjami. Niezbędne będzie w szczególności wybranie rodzaju usługi i terminu oraz zaakceptowanie Regulaminu.
    47. Opinie na temat usług, które znajdują się na Stronie, pochodzą od Klientów/Pacjentów. Opinie są przesyłane przez Klientów/Pacjentów. Nie ma możliwości automatycznego publikowania opinii na Stronie.
    48. Opinie należy formułować w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny, w miarę możliwości poprawny językowo oraz bez używania wulgaryzmów i innych słów powszechnie uznawanych za obraźliwe.
    49. Zakazane jest przesyłanie opinii:
        a) bez uprzedniego skorzystania z naszych usług,
        b) wypełniających znamiona czynu nieuczciwej konkurencji w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
        c) naruszających dobra osobiste nasze lub osoby trzeciej.
    50. Sami decydujemy, które opinie zostają opublikowane na Stronie.
    51. Nie płacimy za wystawienie opinii.
    52. Osoby, których dane zostały wskazane przy opublikowanej opinii mogą zgłaszać wszelkie błędy, w szczególności w sytuacji, gdy dana osoba w ogóle opinii nie przesłała.
    53. Wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu Strony można zgłaszać mailowo.
VIII. Co jeszcze warto wiedzieć?
    55. Zasady przetwarzania danych osobowych w związku ze świadczeniem usług opisaliśmy w odrębnym dokumencie (Polityka prywatności).
    56. Z ważnych przyczyn możemy zmieniać treść Regulaminu. Co do zasady naszą Umowę będzie regulować dokument obowiązujący w dniu jej zawarcia. Jeżeli w związku ze zmianą Regulaminu będziemy chcieli zmienić zasady obowiązującej nas Umowy, poinformujemy Panią/Pana o tym z co najmniej miesięcznym wyprzedzeniem.
    57. Regulamin w obecnym brzmieniu obowiązuje od dnia 1 października 2024 roku.
    58. Pojęcia pisane dużą literą mają następujące znaczenie:
        a) Centrum lub Nasz Krąg Centrum Psychoterapii – centrum psychoterapii prowadzone przez Ołenę MacAra
        b) Strona – strona internetowa Centrum dostępna pod adresem: www.naszkrag.pl
        c) Regulamin – ten dokument
        d) Konsument – osoba fizyczna, która nie prowadzi działalności gospodarczej
        e) Przedsiębiorca na Prawach Konsumenta – osoba fizyczna, która prowadzi działalność gospodarczą, ale umowa, na podstawie której nabywa Produkt nie posiada dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, zgodnie z danymi w CEIDG
Załącznik nr 1: Jakie dodatkowe zasady obowiązują w przypadku psychoterapii?
    1. Terapia rozpoczyna się kilkoma (najczęściej 3-4) spotkaniami konsultacyjnymi. Podczas tych spotkań Terapeuta i Pacjent poznają się, ustalają szczegóły dotyczące procesu i decydują wspólnie o dalszej współpracy.
    2. Przed rozpoczęciem terapii Terapeuta przedstawia Pacjentowi szczegółowe zasady i opowie, jak będzie wyglądała współpraca. Może też poprosić o podpisanie kontraktu terapeutycznego. Kontrakt terapeutyczny to rodzaj umowy. Jest ona zawierana między Terapeutą a Pacjentem w celu określenia szczegółowych warunków współpracy w czasie trwania terapii.
    3. Cele terapii ustalane są każdorazowo indywidualnie – ich osiągnięcie zależy w takim samym stopniu od zaangażowanie Teraputy i Pacjenta. Cel terapii może ulec zmianie w trakcie jej prowadzenia.
    4. Czas trwania terapii może być ustalony z góry, ale nie musi  (w zależności od ustaleń z Terapeutą).
    5. Sesje terapeutyczne odbywają się w stałych terminach.
    6. Pacjent jest zobowiązany do aktywnego udziału w terapii.
    7. Terapeuta jest zobowiązany do rzetelnej pracy w trakcie terapii, prowadzenia terapii z należytą starannością i wykorzystaniem aktualnej wiedzy, przestrzegania podstawowych praw Pacjenta oraz do przestrzegania zasad etyki
    8. Pacjent ma prawo do rezygnacji z terapii w każdym momencie po wcześniejszym poinformowaniu Terapeuty. Chęć rezygnacji z terapii należy omówić w trakcie spotkania z Terapeutą.
    9. Terapeuta ma prawo z rezygnacji z dalszej terapii z ważnych powodów. Terapeuta informuje o tym Pacjenta z wyprzedzeniem i w miarę możliwości poleca innego terapeutę.
    10. Pacjent i Terapeuta nie kontaktują się ze sobą poza sesjami, chyba że odrębnie postanowią inaczej.
    11. W przypadku zagrożenia życia lub zdrowia Pacjenta, Terapeuta ma obowiązek poinformować odpowiednie służby.
Scroll to Top